VÍZIOU našej školy je budovanie spoločenstva slobodných, zodpovedných, vzájomne sa učiacich a šťastných ľudí.
Dobrá škola reaguje na potreby rozvoja žiakov a plní funkciu služby žiakom, rodičom. Z tohto pohľadu je potrebné, aby škola ponúkala taký program, ktorý je pre žiakov a rodičov žiadaný. Teda dobrá škola je tá, ktorá ponúka to, čo žiadajú žiaci i rodičia a plní to, čo im sľúbila.
Strategickým cieľom našej školy je vytvoriť v škole priaznivé podmienky a priestor pre slobodný, prirodzený, podnetný a tvorivý prejav detí – pre rozvoj základov kľúčových kompetencií potrebných pre život.
Dobrý vzdelávací systém nie je dôsledkom reformy, ktorá sa niekedy v minulosti stala, ale je výsledkom debát a zmien, ktoré sa nepretržite dejú…
Škola ako miesto zmeny. Práva v škole
Aby sme sa v škole cítili dobre, bezpečne a šťastne, máme práva, ktoré nikto porušuje.
- Mám právo na vzdelanie, hru a zotavenie.
- Mám právo na priateľstvo, porozumenie, prijatie a oceňovanie v kolektíve.
- Mám právo na detstvo v dôstojných podmienkach, nikto mi nemôže slovne ani fyzicky ubližovať.
- Mám právo na slobodný názor, slušné správanie, zdvorilosť, rozprávanie bez nadávok.
- Mám právo na ochranu a pomoc.
- Mám právo na rešpekt k svojim potrebám.
- Mám právo na nerušenú prácu, ticho, osobný priestor a čas, aby som mohol pracovať
- najlepšie, ako viem. Mám právo tvoriť a rásť.
- Mám právo na bezpečné školské prostredie, upratané učebné pomôcky a hračky.
- Mám právo robiť chyby bez pocitu, že nie som dobrý.
- Mám právo učiť sa viac zo príkladu (vzoru) ako z kritiky. Za mojimi postojmi a vzťahmi budú vzorce a hodnoty, ktoré ste mi do života dali.
Tieto práva majú všetci žiaci, učitelia a zamestnanci, ktorí študujú a pracujú v našej škole.
Zamýšľajúc sa nad aktuálnym stavom vzdelávania počas pandémie zamestnanci školy vidia obrovský potenciál v MOSTOCH a PREPOJENIACH:
- medzi vyučovacími predmetmi, mosty spájajúce stupne vzdelávania,
- medzi formálnym a neformálnym vzdelávaním a výchovou,
- medzi školami a reálnym životom,
- medzi učiteľmi, deťmi, rodičmi a všetkými aktérmi vzdelávania,
- medzi komunitami, národmi a krajinami,
- mosty spolupráce, ľudskosti, zodpovednosti, inšpirácie, vyjednávania, dobra, obohacujúcich diskusií, vzájomnej pomoci… veď úlohou mosta je a vždy bolo ľudí spájať. Vzdelané, zdravé a sebavedomé deti neustále potrebujú (vo svojom vývoji a rozvoji) vysokú mieru prepojenosti ľudí a podporu celého okolia.
Strategický cieľ školy
Vytvoriť v škole priaznivé podmienky a priestor pre slobodný, prirodzený, podnetný a tvorivý prejav detí, pre rozvoj základov kľúčových kompetencií potrebných pre život.
Elementárnym predpokladom toho, aby škola mohla rozvíjať, je základná sociálna zhoda o hodnotách školy. Aktérov vzdelávania musí spájať starostlivosť o kultiváciu hodnôt školy, uznávanie pravidiel a konanie v súlade s nimi.
Rozvojové ciele školy
- Primerane veku rozvíjať u žiakov kľúčové spôsobilosti, zmysluplné základné vedomosti a znalosti; pestovať základ záujmu celoživotného učenia sa ako najdôležitejšej kľúčovej kompetencie pre 21. storočie. Zabezpečiť podmienky pre základnú a špeciálnu starostlivosť i wellbeing vo vzdelávaní.
- Podporovať rozvoj zručností potrebných pre život.
- Rozvíjať vnútornú motiváciu žiakov a vzdelávacie techniky učenia.
- Vytvoriť systém efektívneho vzdelávania zamestnancov v súlade s potrebami školy a spoločnosti.
- Zabezpečiť postupnú modernizáciu budovy a vybavenia priestorov s podporou inovatívneho vzdelávania žiakov a zmysluplného trávenia voľného času v záujmovom vzdelávaní i v ŠKD.
- učíme deti myslieť, teda aktivizovať svoje kognitívne funkcie, aby sa vedeli prispôsobiť technickým, sociálnym a kultúrnym zmenám v stále sa meniacom svete okolo nás,
- učíme deti uplatňovať svoje vedomosti v reálnom živote, ukazujeme cesty, aby si sami mohli vybrať, kam budú smerovať,
- pripravujeme deti na život a prácu budúcnosti,
- pomáhane deťom vyrásť na dobrých, múdrych, šťastných ľudí,
- učíme deti myslieť kriticky a v globálnych súvislostiach,
- pestujeme u detí sociálne zručnosti, učíme v blokoch,
- umožňujeme vyučovanie a komunikáciu v anglickom jazyku už od 1. ročníka,
- venujeme sa intelektovo nadaným žiakov (individuálne, i v samostatných triedach APROGEN), ale aj deťom so zdravotným znevýhodnením,
- pre prepojenie učiva a skúsenosti žiakov s prírodou, rozvoj ich tímových zručností a sociálnych zručností organizujeme modulové týždne, projektové dni, detské konferencie, školy v prírode, lyžiarske výcviky, kurzy plávania, korčuliarske kurzy, školské exkurzie, zážitkové podujatia a iné variabilné aktivity.
ŠKD zameraný na posilňovanie zručností a rozvoj návykov detí v zmysluplných činnostiach. Výchovný program Popoludnia plné príležitostí.