VÍZIOU našej školy je budovanie spoločenstva slobodných, zodpovedných, vzájomne sa učiacich a šťastných ľudí.

Dobrá škola reaguje na potreby rozvoja žiakov a plní funkciu služby žiakom, rodičom. Z tohto pohľadu je potrebné, aby škola ponúkala taký program, ktorý je pre žiakov a rodičov žiadaný. Teda dobrá škola je tá, ktorá ponúka to, čo žiadajú žiaci i rodičia a plní to, čo im sľúbila.

Strategickým cieľom našej školy je vytvoriť v škole priaznivé podmienky a priestor pre slobodný, prirodzený, podnetný a tvorivý prejav detí – pre rozvoj základov kľúčových kompetencií potrebných pre život.

logo školyDobrý vzdelávací systém nie je dôsledkom reformy, ktorá sa niekedy v minulosti stala, ale je výsledkom debát a zmien, ktoré sa nepretržite dejú…

Škola ako miesto zmeny. Práva v škole

Aby sme sa v škole cítili dobre, bezpečne a šťastne, máme práva, ktoré nikto porušuje.

  1. Mám právo na vzdelanie, hru a zotavenie.
  2. Mám právo na priateľstvo, porozumenie, prijatie a oceňovanie v kolektíve.
  3. Mám právo na detstvo v dôstojných podmienkach, nikto mi nemôže slovne ani fyzicky ubližovať.
  4. Mám právo na slobodný názor, slušné správanie, zdvorilosť, rozprávanie bez nadávok.
  5. Mám právo na ochranu a pomoc.
  6. Mám právo na rešpekt k svojim potrebám.
  7. Mám právo na nerušenú prácu, ticho, osobný priestor a čas, aby som mohol pracovať
  8. najlepšie, ako viem. Mám právo tvoriť a rásť.
  9. Mám právo na bezpečné školské prostredie, upratané učebné pomôcky a hračky.
  10. Mám právo robiť chyby bez pocitu, že nie som dobrý.
  11. Mám právo učiť sa viac zo príkladu (vzoru) ako z kritiky. Za mojimi postojmi a vzťahmi budú vzorce a hodnoty, ktoré ste mi do života dali.

Tieto práva majú všetci žiaci, učitelia a zamestnanci, ktorí študujú a pracujú v našej škole.

Zamýšľajúc sa nad aktuálnym stavom vzdelávania počas pandémie zamestnanci školy vidia obrovský potenciál v MOSTOCH a PREPOJENIACH:

  • medzi vyučovacími predmetmi, mosty spájajúce stupne vzdelávania,
  • medzi formálnym a neformálnym vzdelávaním a výchovou,
  • medzi školami a reálnym životom,
  • medzi učiteľmi, deťmi, rodičmi a všetkými aktérmi vzdelávania,
  • medzi komunitami, národmi a krajinami,
  • mosty spolupráce, ľudskosti, zodpovednosti, inšpirácie, vyjednávania, dobra, obohacujúcich diskusií, vzájomnej pomoci… veď úlohou mosta je a vždy bolo ľudí spájať. Vzdelané, zdravé a sebavedomé deti neustále potrebujú (vo svojom vývoji a rozvoji) vysokú mieru prepojenosti ľudí a podporu celého okolia.

Strategický cieľ školy

Vytvoriť v škole priaznivé podmienky a priestor pre slobodný, prirodzený, podnetný a tvorivý prejav detí, pre rozvoj základov kľúčových kompetencií potrebných pre život.

Elementárnym predpokladom toho, aby škola mohla rozvíjať, je základná sociálna zhoda o hodnotách školy. Aktérov vzdelávania musí spájať starostlivosť o kultiváciu hodnôt školy, uznávanie pravidiel a konanie v súlade s nimi.

Rozvojové ciele školy

  1. Primerane veku rozvíjať u žiakov kľúčové spôsobilosti, zmysluplné základné vedomosti a znalosti; pestovať základ záujmu celoživotného učenia sa ako najdôležitejšej kľúčovej kompetencie pre 21. storočie. Zabezpečiť podmienky pre základnú a špeciálnu starostlivosť i wellbeing vo vzdelávaní.
  2. Podporovať rozvoj zručností potrebných pre život.
  3. Rozvíjať vnútornú motiváciu žiakov a vzdelávacie techniky učenia.
  4. Vytvoriť systém efektívneho vzdelávania zamestnancov v súlade s potrebami školy a spoločnosti.
  5. Zabezpečiť postupnú modernizáciu budovy a vybavenia priestorov s podporou inovatívneho vzdelávania žiakov a zmysluplného trávenia voľného času v záujmovom vzdelávaní i v ŠKD.

  • učíme deti myslieť, teda aktivizovať svoje kognitívne funkcie, aby sa vedeli prispôsobiť technickým, sociálnym a kultúrnym zmenám v stále sa meniacom svete okolo nás,
  • učíme deti uplatňovať svoje vedomosti v reálnom živote, ukazujeme cesty, aby si sami mohli vybrať, kam budú smerovať,
  • pripravujeme deti na život a prácu budúcnosti,
  • pomáhane deťom vyrásť na dobrých, múdrych, šťastných ľudí,
  • učíme deti myslieť kriticky a v globálnych súvislostiach,
  • pestujeme u detí sociálne zručnosti, učíme v blokoch,
  • umožňujeme vyučovanie a komunikáciu v anglickom jazyku už od 1. ročníka,
  • venujeme sa intelektovo nadaným žiakov (individuálne, i v samostatných triedach APROGEN), ale aj deťom so zdravotným znevýhodnením,
  • pre prepojenie učiva a skúsenosti žiakov s prírodou, rozvoj ich tímových zručností a sociálnych zručností organizujeme modulové týždne, projektové dni, detské konferencie, školy v prírode, lyžiarske výcviky, kurzy plávania, korčuliarske kurzy, školské exkurzie, zážitkové podujatia a iné variabilné aktivity.

ŠKD zameraný na posilňovanie zručností a rozvoj návykov detí v zmysluplných činnostiach. Výchovný program Popoludnia plné príležitostí.